webova stranka

5 znakov, že váš web je zastaralý: Tieto veci signalizujú, že je čas na prerábku

Moderný web musí spĺňať niekoľko dôležitých požiadaviek, aby sa zaň mohol považovať. Patria sem napríklad responzivita, či kvalitný web design počítajúci s UI a UX. No pokiaľ sa vám web zle zobrazuje v mobilných zariadeniach, navigácia je neprehľadná a odkazy sa javia ako nefunkčné, je načase pustiť sa do prerábky.

webova stranka

Zdroj foto: Pixabay.com

1. Zlé zobrazovanie v mobilných zariadeniach

Neprispôsobuje sa vám webdizajn podľa rozlíšenia používaného zariadenia? Rozloženie textového obsahu i obrázkov a celková orientácia sa pri prechode z počítača na mobilné zariadenia kazia? Takáto stránka nielenže nepôsobí profesionálne, ale ešte vám i berie zákazníkov a body od Google. Používatelia pri nej strácajú trpezlivosť a odchádzajú bez vykonania konverzie. No a čo sa týka Google, ten od určitého času uprednostňuje responzívne weby, pretože ich vie efektívnejšie prechádzať a indexovať. Takéto sa nachádzajú v rebríčku vyhľadávania vyššie a majú celkovo lepšie SEO hodnotenie.

Responzivita úzko súvisí aj s ďalšími bodmi: používateľskou skúsenosťou (UX) a bounce rate (mierou okamžitých odchodov). Pokiaľ na vašej stránke chýba, prvý z nich sa znižuje a druhý zvyšuje.

2. Pomalé načítavanie

Podľa prieskumov Google sú v súčasnosti užívatelia ochotní čakať na načítanie stránok maximálne 3 sekundy. Ak to trvá dlhšie, prichádzate o nich. V ideálnom prípade by ste potenciálnych zákazníkov nemali „naťahovať” dlhšie ako jednu sekundu. Množstvo moderných webov sa dnes už vie dostať aj pod toto číslo. Buďte takým aj vy. 

Pýtate sa, ako jednoducho odmerať rýchlosť webu? Rozkliknite si Google Search Console (odkaz Core Web Vitals), PageSpeed Insights (jednoduchý a intuitívny nástroj od Google i s odporúčaniami na vylepšenie), prípadne použite jeden z minerov pri nástroji Marketing Miner alebo pokročilejšiu analýzu na WebPagetest.org.

Napomôcť zrýchleniu webu môžete prostredníctvom týchto krokov:

  • vykonajte audit webu,
  • eliminujte presmerovania URL,
  • odstráňte staré a nepoužívané časti kódu,
  • optimalizujte obrázky a videá, ich veľkosť a formát.

No a rýchlosť webu priamo ovplyvňuje aj SEO (pozície v SERP-e) a PPC kampane. Čiže o 2 dôvody navyše si dať toto do poriadku 🙂

3. Zlá navigácia

A tým pádom i body dole za UX webdizajn (používateľskú skúsenosť). Pokiaľ potenciálnemu zákazníkovi dá zabrať, kým sa u vás dopracuje k objednávke, odíde radšej ku konkurencii. Dajte si preto záležať na v dnešnej dobe už „must have” UX dizajne. Jeho cieľom je spokojný používateľ / verný zákazník, ktorý je rýchlo a úspešne vybavený. Treba mu pripraviť prostredie zodpovedajúce jeho potrebám. Také, ktoré ho jednoducho a presne navedie tam, kam treba 🙂 Ruka v ruke s UX ide UI dizajn (užívateľské rozhranie). Ten sa zase zaoberá vzhľadom, estetikou a grafickým rozložením. Prvky, interakcie a bannery sú tiež dôležité aspekty navigácie, s ktorými treba pri modernom webe počítať. 

4. Nefunkčné odkazy

Pozor na nesprávne presmerovania podstránok, odzrkadľujúcich sa ako chyby 404, na ktoré ste navyše dávno zabudli a už ich ani neplánujete obnovovať. Ale takisto si treba pravidelne kontrolovať aj odkazové portfólio, či máte väčšinu linkov na stále existujúcich weboch. Chýbajúci aktuálny linkbuilding je totižto jasným znakom toho, že ste sa o váš web v posledných mesiacoch príliš nestarali a tým pádom ho nechali spadnúť do „starého železa”.

V prípade, ak sa používatelia pri návšteve vášho webu často stretávajú so „stránka nebola nájdená”, je načase si urobiť poriadok. Radikálny. V podobe prerábky,  resp. tvorby novej  webstránky. Ideálne sa s tým obrátiť na odborníkov, aby vám poradili, do akej miery je potrebný zásah.

5. Vysoký bounce rate

Postrehli ste v Google Analytics privysoké číslo pri miere okamžitých odchodov (bounce rate)? Táto hodnota  vyjadruje pomer medzi celkovým počtom návštevníkov vašej stránky a počtom používateľov, ktorí z nej odídu bez akejkoľvek akcie. Čím je vyšší, tým horšie pre váš biznis.

Dôvody môžu byť rôzne: návštevník nenájde na stránke očakávané, web sa pomaly načítava, alebo je nerispôsobený pre mobilné zariadenia.

Pýtate sa, aké čísla sú ideálne? Záleží od typu webu. Vo všeobecnosti sa však považuje za normu, ak sa nekomerčný web pohybuje v rozmedziach od 35 do 60 %, pri e-shope je to prísnejšie – 20 až 45%.

No a čo podniknúť, aby ste tieto čísla znížili? V prvom rade si dať do poriadku rýchlosť webu a responzivitu, potom si dať záležať na relevantnom aktuálnom obsahu, prehľadnej a jednoduchej navigácii, nech to zákazníci nemajú pri nákupe či inej konverzii príliš komplikované.

Zamýšľate sa aj vy nad tým, ako vylepšiť web? Zdá sa vám zastaralý? No chceli by ste ho prekopať” čo najefektívnejšie? Obráťte sa pri prerábaní či tvorbe novej webstránky na našich odborníkov. Ochotne vám pomôžu vyriešiť vaše problémy. Ani finančná stránka vás nemusí trápiť. Nastavíme vám individuálny splátkový kalendár. Využite našu konzultáciu zdarma a premeňte váš web na moderný.

Predchádzajúci článok
Prezentačný web: Kedy ho potrebujete a čo by na ňom nemalo chýbať?
Nasledujúci článok
Ako na vysoko konverznú landing page? Pomôže vám týchto 5 krokov

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.