Webová stránka je tu na to, aby vám pomáhala budovať firemnú identitu a branding. Na užívateľov treba myslieť pri UI a UX dizajne. A čo ďalšie viete navrhnúť a následne zapracovať pre lepší web i meno, resp. značku celkovo?
1. Vizuálna hierarchia
Myslite na to, čo potenciálny zákazník uvidí na vašej webovej stránke ako prvé. Ovplyvniť to môžete použitím vizuálnych prvkov (veľkosť, umiestnenie). Motto vašej spoločnosti, dôležité ponuky, CTA tlačidlá… Zvýraznite ich vhodným spôsobom a prispôsobte cestu užívateľa webovou stránkou podľa vašich predstáv.
2. UI a UX dizajn
Pýtate sa, čo to vlastne ten UX dizajn je? A čo zase UI dizajn? V skratke vysvetlíme. Aj to, prečo sú pre web také dôležité.
UX dizajn sa prekladá ako užívateľská skúsenosť. Ide teda o to, s akými pocitmi a zážitkami sa človek stretáva pri návšteve vášho webu. Patria sem prehľadná navigácia, pútavý obsah, kvalitné obrázky.
UI dizajn zase predstavuje užívateľské rozhranie. Zaoberá sa farebnou škálou, typografickými prvkami, vizuálnym dizajnom alebo rozložením prvkov.
Teraz už isto chápete, prečo majú obe, UI a UX dizajn nezastupiteľnú úlohu pri tvorbe a zapracovávaní nových vecí na webe.
3. Originálne ilustrácie a farby
Používajte vlastný originálny štýl ilustrácie pre vyniknutie vlastnej značky. Zapojte kreativitu a vymyslite si napríklad niečo kreslené. Takisto pri farbách sa zamyslite nad tým, ktoré sú pre vašu značku tie pravé. Následne ich vhodne zlaďte a použite, aby ste vytvorili tú správnu vizuálnu hierarchiu. Posilnite si takto firemnú identitu a brand.
4. Vhodná typografia
Máte už vytvorené texty na web, s obsahom ktorých ste viac než spokojní? Čaká vás ešte jedna práca. Vytvoriť k nim správny vzhľad. Taký, aby zákazníkovi udreli do oka v tom pozitívnom zmysle slova a všetko to ladilo i s vašou značkou. Je potrebné vybrať vhodný font písma, veľkosť, farbu, štýl a aj riadkovanie. Bude to mať pre vaše systematické budovanie značky, resp. branding do budúcna veľký význam.
5. Vlastné kurzory
Namiesto klasickej šípky stavte na zaujímavé nápadité kurzory. Uvidíte, že u užívateľov budete žať úspech a vďaka tomuto detailu si vás lepšie zapamätajú. Môže to byť niečo, čo vystihuje vašu značku, časť loga alebo nejaký nezvyklý tvar. Poproste o zapracovanie webdizajnéra a aj vďaka tejto maličkosti nebudete mať len taký nudný web.
6. Mobilný webdizajn na prvom mieste
Nestrácajte zbytočne zákazníkov, ktorí stále viac a viac nielen chodia na váš web, ale i nakupujú z mobilu. Váš webdizajn musí byť navrhnutý okrem počítača aj pre takéto zariadenia. Všíma si to tiež algoritmus Google, ktorý vás na základe mobilnej odozvy posúva vo výsledkoch vyhľadávania.
Máte záujem o vlastný web na mieru? Pomôžeme vám popracovať na UI a UX dizajne, vytvoriť web responzívny, zapracujeme podklady, ktoré máte pripravené, navrhneme ďalšie vhodné kroky… Je pre vás tvorba nového webu finančne náročná? Nebojte sa, u nás máte možnosť využiť individuálny splátkový kalendár. Skúste našu konzultáciu zdarma a zistite si všetko, čo vás zaujíma.