nakup v eshope cez mobil aj notebook

7 spôsobov, ako navýšiť konverzie na vašom webe

Očakávate od vášho webu či e-shopu viac konverzií, no akosi sa to nechce rozbehnúť? Možno je za tým slabé SEO, UI a UX dizajn, nedostatok kvalitného obsahu, alebo pomalý web. Prebehnite si spolu s nami nasledujúcich 7 bodov a možno zistíte, kde je u vás ten „pes zakopaný”…

Zdroj foto: Pixabay.com

1. SEO optimalizácia webstránok

SEO optimalizácia vám pomôže zviditeľniť online biznis. Dostane webstránku na popredné pozície v SERP-e a zároveň tak stúpnu čísla organickej návštevnosti. 

Tým, že zapracujete na web tie správne kľúčové slová pre váš biznis a zároveň tie najčastejšie dopyty vo vašej oblasti, docielite, že sa ku vám preklikne väčšinou to najrelevantnejšie publikum. No a to vám prinesie množstvo hodnotných konverzií. Preto sa oplatí pohrať sa s kľúčovými slovami v texte článkov, na jednotlivých podstránkach i vo všetkých dôležitých SEO parametroch (nadpis, title, url, meta description).

2. UI a UX dizajn pre pozitívnu interakciu

Ich cieľom je uspokojiť potreby používateľa / zákazníka a zabezpečiť jednoduchú, no pritom maximálne efektívnu prácu s webstránkou, e-shopom alebo aplikáciou. Dosiahnete to praktickými a zároveň estetickými rozhraniami, prehľadnou navigáciou, pútavým obsahom… 

Výsledkom prepracovaného UX i UI dizajnu by mala byť pozitívna interakcia používateľa so stránkou na danom zariadení. V záujme navýšenia konverzií je teda veľmi dôležité, aby sa potenciálny zákazník stretol pri návšteve vášho webu s pozitívnymi zážitkami. V opačnom prípade nákup / objednanie služby nedokončí, alebo sa k tomuto kroku ani nedostane.

3. Kvalitný obsah na stránke aj mimo nej

Áno, aj kvalitný obsah priláka zákazníkov, resp. ich presvedčí, že na vašej stránke sú správne. Dajte si záležať na home page. Aby stručne, no pritom výstižne zhrnula, čo ponúkate. Zároveň priniesla aj nejakú tú pridanú hodnotu – originálnu filozofiu spoločnosti, vašu biznis cestu, či case studies. 

Pokiaľ vlastníte e-shop, veľmi dôležité sú aj relevantné a SEO friendly popisy kategórií a produktov. No a v neposlednom rade tvorte interný blog a z času na čas niečo publikujte aj externe. Nielen pre PR a zvýšenie hodnovernosti, ale i preto, aby sa k vám zákazníci ľahšie dostali.

4. Linkbuilding

Odkazové portfólio zohráva z hľadiska návštevnosti a popularity vašej stránky kľúčovú úlohu. Zvyšuje atraktívnosť webovej lokality nielen pre vyhľadávače. Ale aj pre používateľov. No nielen to externé na vami vopred vyhliadnutých popredných relevantných portáloch, rovnako tak záleží i na internej pavučinke linkov. Zabezpečte, aby zaviedli používateľa presne tam, kam majú 🙂 

5. Call-to-action buttony

Vaši potenciálni zákazníci nie a nie vykonať nejakú konverziu na vašom webe? Prípadne im pridlho trvá, kým dôjdu až do košíka, a keď predsa, tak váhajú a nechajú nákup nedokončený? Riešením je zapracovanie call-to-action buttonov na podstránky s konkrétnymi službami či produktami, prípadne do blogových textov či príspevkov na sociálnych sieťach. Ak používateľov zaujmú konkrétne ponuky, nebudú rozmýšľať, čo to vlastne chceli kupovať a bezcieľne blúdiť vašou stránkou. Vy im to zjednodušíte a oni vás za to odmenia konverziou 🙂

6. Rýchlosť webu

Pokiaľ budú používatelia čakať na načítanie vašej stránky viac než 3 sekundy, vy nečakajte príliš konverzií, ak vôbec nejaké… V ideálnom prípade by ste trpezlivosť potenciálnych zákazníkov nemali skúšať dlhšie ako jednu sekundu. 

Brzdiť vás môžu priveľké obrázky a videá, množstvo nepotrebných presmerovaní, či staré a nepoužívané časti kódu. 

Rýchlosť webu si viete skontrolovať prostredníctvom nástrojov Google Search Console (odkaz Core Web Vitals s informáciou o type a mieste problému), PageSpeed Insights (jednoduchý a intuitívny nástroj od Google s odporúčaniami na vylepšenie), či rozšírenia Web Vitals.

7. Recenzie a referencie 

Zákazníci si radi ešte pred kúpou produkt či službu overia. Ideálne prostredníctvom skúseností používateľov, ktorí už dané vlastnia. Použijú na to Google Maps (pokiaľ máte profil Google My Business) alebo priamo vašu stránku. Preto je fajn sa o recenzie zaujímať, mať v nich prehľad a popracovať na nich napríklad aj prostredníctvom výzvy čerstvých zákazníkov a spokojných klientov na vyjadrenie spokojnosti. 

Aby ste mali recenzie či referencie informačne bohaté, je dobré poskytnúť respondentom v zaslanom formulári aspoň 3-4 otázky, od ktorých sa vedia odraziť a ich odpovede následne uspokoja i ďalších potenciálnych zákazníkov. Následne ich po odsúhlasení môžete mať uverejnené priamo na webe. 

 

Zamýšľate sa aj vy nad tým, ako navýšiť konverzie na webe alebo e-shope? Máte nedostatočnú SEO optimalizáciu webstránky? Potrebovali by ste vylepšiť UI a UX dizajn? Alebo by sa vám zišla pomoc s kvalitným obsahom? Nech je akokoľvek, obráťte sa na našich odborníkov. Ochotne vám pomôžu vyriešiť tieto marketingové strasti. Ani finančná stránka vás nemusí trápiť. Nastavíme vám individuálny splátkový kalendár. Využite našu konzultáciu zdarma a zistite viac.

Predchádzajúci článok
Najčastejšie typy webstránok: vyberte si najvhodnejšiu pre váš biznis
Nasledujúci článok
Prezentačný web: Kedy ho potrebujete a čo by na ňom nemalo chýbať?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.