typy webstranok pre rozne platformy

Najčastejšie typy webstránok: vyberte si najvhodnejšiu pre váš biznis

Čaká vás tvorba firemných webstránok a zamýšľate sa nad možnosťami? Poznáte rozdiel medzi statickým a dynamickým webom a viete, kedy sa ktorý oplatí zvoliť? Prinášame stručný prehľad v základnom rozdelení i webdizajnových trendoch.

Zdroj foto: Unsplash.com

Dynamické verzus statické weby

Ešte predtým, ako sa pozrieme na konkrétne typy webstránok, si priblížime aj ich základné rozdelenie. Weby môžete mať statické s pevným, nemenným obsahom a dynamické s pokročilejšími funkciami:

Na statickej webovej stránke sa nevytvára žiadna interakcia, používateľovi sa iba zobrazí obsah a inzertné priestory. Ide o najzákladnejší typ webových stránok, zvyčajne nevyžaduje veľa práce s kódovaním alebo webdizajnom, je najjednoduchší na vytvorenie a finančne nenáročný. Na druhej strane mu však chýba dostatočná kvalita obsahu a použiteľnosť pre návštevníkov. Typickým príkladom je klasický zhruba zopárstránkový web o spoločnosti, obsahujúci informácie o jej histórii, pracovníkoch, ponúkaných službách či produktoch, fotogalériu a kontaktné informácie. Takáto forma prezentácie je postačujúca pre malé firmy, startupy, či živnostníkov.

Webdizajn dynamickej stránky vyzerá trochu inak. Je večne „živá”, vyznačuje sa neustálou zmenou a berie do úvahy každé individuálne zobrazenie. Na nej sa už počíta aj s interakciou publika a spĺňaním viacerých typov konverzií (formuláre, registrácie, preklikávanie sa do určitých častí webu). Prínosom je i pravidelný nový obsah, lákajúci nových zákazníkov a napomáhajúci pri SEO.

Konkrétne typy najpoužívanejších webstránok, plus nové trendy

Prezentačný web

Takéto webstránky slúžia na originálnu prezentáciu portfólia firemných produktov a služieb. Dizajn býva často riešený na mieru tak, aby korešpondoval s firemnou identitou (logo, farby, image). Okrem informácií o vás a vášho portfólia by nemali chýbať recenzie, či blogová sekcia. Môžete tu mať doprogramované rôzne ďalšie funkcionality, ako napríklad aplikácie, formuláre, zónu pre registrovaných zákazníkov a partnerov…

Jednostránkový web ako vizitka pre vaše služby

V oblasti webdizajnu už nejaký ten piatok „žnú” popularitu stránky, na ktorých si viete pozrieť všetko podstatné len prostredníctvom pohybu kurzora myši smerom nadol. Nemusíte sa nikam preklikávať. Všetok obsah ohľadom vašich služieb sa umiestňuje na jednu hlavnú stránku. Stavte na takéto jednoduché a zároveň reprezentatívne vystupovanie na internete.

Internetový portál

Portály sú, čo sa týka rozsahu, najväčšie weby. Disponujú funkciami naprogramovanými na mieru. Špecializujú sa na určitú záujmovú skupinu – zdravý životný štýl, šport, hobby, auto-moto, krása…

Na portáli sa môžu nachádzať i diskusné fóra, blogy, či prepojenia so sociálnymi sieťami.

Lievikový web

Ide o premyslený systém webstránky, ktorá ľudí tlačí používateľa k splneniu cieľov (konverzií) pomocou tzv. lievikov. Touto špecifickou stratégiou pomáha podporiť predaj a dosiahnuť vyššie čísla inou cestou než vaša konkurencia. 

E-shop

Ecommerce webstránky slúžia na predaj tovarov a služieb v podstate bez obmedzenia. E-shop je dostupný 24 hodín denne a býva nastavený ako non-stop pracujúci systém s možnosťou online úhrady objednávky. Nakupovanie v e-shope nie je viazané na dostupnú pracovnú silu a zároveň poskytuje možnosť znížiť náklady na prevádzku oproti klasickej kamennej predajni.

Jednoduchý e-shop si viete vytvoriť aj sami vo viacerých open source systémoch (PrestaShop, Shopify, WooCommerce, Magento). No pokiaľ už chcete niečo komplexnejšie, bez špecializovaného CMS na mieru sa nezaobídete. A to už sa radšej spoľahnite na odborníkov.

Ďalšie typy webových stránok:

  • vzdelávacie webové stránky (poskytujú online kurzy, vzdelávacie materiály alebo iné súvisiace informácie),
  • webstránky na blogovanie (platforma na tvorbu textov o svojom biznise, živote, prezentácia myšlienok…),
  • webstránky na zdieľanie fotografií (možnosť založiť si vlastnú knižnicu, prezentovať svoje fotografie).

Pracujete na novej webstránke alebo vás jej tvorba ešte len čaká? Nechcete sa s tým trápiť sami a radi by ste to mali hotové čo najrýchlejšie, no pritom profi? Obráťte sa na našich odborníkov. Ochotne vám pomôžu premeniť vaše predstavy na funkčnú realitu a ani finančná stránka vás nemusí trápiť. Nastavíme vám individuálny splátkový kalendár. Využite našu konzultáciu zdarma a zistite viac o všetkých možnostiach.

Predchádzajúci článok
Aktuálne trendy vo svete e-shopov: Inšpirujte sa pri tvorbe toho vášho
Nasledujúci článok
7 spôsobov, ako navýšiť konverzie na vašom webe

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.