web s eshopom s novymi trendami

Aktuálne trendy vo svete e-shopov: Inšpirujte sa pri tvorbe toho vášho

Či už prevádzkujete elektronický obchod nejaký ten rôčik, alebo sa na tvorbu e-shopu ešte len chystáte, nezaškodí mať prehľad v aktuálnych trendoch. Na farbách, typografii, intuitívnych prvkoch a rôznych iných detailoch záleží viac než sa môže na prvý pohľad zdať. Naozaj sa s tým oplatí vyhrať.

Zdroj foto: Pixabay.com

1. Väčšia a výraznejšia typografia

Trend je jasný. Webdizajn dával už v roku 2022 viac priestoru nadpisom. Zvyšný text viac dbal o výpovednú hodnotu nielen po obsahovej stránke. V určitých momentoch sa slová stávali viac grafickým prvkom. Čiže sa stavilo na používanie menšieho počtu znakov, s ktorými sa však webdizajnéri viac vyhrali. Zamyslite sa nad týmto pri tvorbe e-shopu aj vy.

2. Neutrálne farby na pozadí

Ešte nedávno to bol boom živých a niekedy až priodvážnych farieb na weboch a e-shopoch. V poslednom čase sa však situácia trochu upokojuje. Na scénu nastupuje neutrálna farebná paleta. Skúste odieť aj váš e-shop do farieb jemnej modrej, studenej sivej, staroružovej, krémovej alebo svetložltej.

3. Väčšie množstvo vizuálov

Rozhodujúcim prvkom pri nakupovaní sú okrem popisov a recenzií aj fotografie a videá. Nakupujúci radi vidia, čo si vhadzujú do košíka, aby potom neotvárali „mačku vo vreci”. Preto čím viac vizuálnych informácií im môžete poskytnúť, tým lepšie. Nafoťte produkty z rôznych uhlov, vedľa niečoho ďalšieho na porovnanie, alebo priamo z používania. 

4. Viacsmerné intuitívne posúvanie

Trend nekonvenčných dispozícií je populárny už nejaký ten čas. No v roku 2022 to celkom vygradovalo. Na domácich či zahraničných weboch a e-shopoch sledujeme možnosti rôznych intuitívnych interakcií prostredníctvom myši či touchpadu. Posúvať sa dá už nielen hore a dole, ale aj dopredu a dozadu, diagonálne, doľava, doprava… Má to pôsobivý efekt na používateľov a pomáha e-shopu odlíšiť sa od konkurencie.

5. Inteligentné načítanie obsahu

Tvorba e-shopov si vyžaduje aj kvalitný obsah. To je jasné. No raz darmo budete mať príťažlivo otextované stránky, pokiaľ bude pridlho trvať ich načítanie. V rámci UX dizajnu prišla v roku 2022 novinka, ktorá s týmto problémom efektívne pomôže. Tzv. inteligentné načítanie obsahu. Táto funkcia umožňuje používateľom zobraziť iba taký obsah, ktorý je možné načítať rýchlo bez nutnosti pridlhého čakania.

6. Kontextové umiestnenia produktov

Väčšina z vás už zrejme istý čas používa možnosti preklikov z blogových alebo facebookových príspevkov priamo na dané produkty v e-shope. No čo keby ste to posunuli ešte na vyšší level? Predstavte si, že viete umožniť vašim zákazníkom pridať si veci do košíka priamo z textu, opisujúceho produkt? Pohrajte sa s tlačidlami a máte vyhraté. 

7. Časovač odpočítavania predaja

Z času na čas každý e-shop chystá veľký výpredaj, zľavy, predsviatočné ponuky. Práve pri nich vám vie pomôcť „nakopnúť” (do)predaj odpočítavanie. Časovač je jednoducho implementovateľný aj prostredníctvom WordPress. Pokiaľ ho budete používať striedmo, skvelo povzbudí zákazníkov, aby si nakúpili práve teraz a nenechávali produkty zbytočne dlho v košíku.

Patríte k tým, čo sú ešte len na začiatku cesty elektronického obchodu? Kladiete si otázku, aký e-shop sa oplatí? Máte konkrétne predstavy, no zišli by sa vám pohľad a pomoc odborníkov? Obráťte sa na našich odborníkov. Ochotne vás nasmerujú a ani finančná stránka nie je žiadny problém. Nastavíme vám individuálny splátkový kalendár. Využite našu konzultáciu zdarma a zistite všetko potrebné pre rozbeh vášho e-shopu.

Predchádzajúci článok
UI a UX dizajn: aká je ich úloha na vašom webe a v čom sa odlišujú?
Nasledujúci článok
Najčastejšie typy webstránok: vyberte si najvhodnejšiu pre váš biznis

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.