Moderný e-shop: Ako by mal vyzerať a na čo myslieť pri jeho tvorbe?

Čaká vás tvorba e-shopu? Na Slovensku fungujú stovky internetových obchodov, práve preto je dôležité na tom vašom zapracovať tak, aby ste sa medzi toľkou konkurenciou nestratili. Nezáleží na tom, či chcete podnikať s jedlom, oblečením, kozmetikou alebo službami. Váš e-shop musí vyzerať a fungovať tak, aby vám z neho zákazníci neodchádzali a vy ste získavali čo najviac konverzií. Nasledovné faktory sú alfou a omegou.

Responzívny prispôsobivý webdizajn

Pri otázke, aký e-shop sa oplatí, je odpoveď jednoznačná. Responzívny. Keďže dnes už sa množstvo objednávok a nákupov realizuje prostredníctvom smartfónov, bez responzívneho webdizajnu si pochováte zisky. Vytvorenie e-shopu by s ním malo počítať už od začiatku. Obsah i navigačné prvky stránky sa vďaka nemu automaticky prispôsobia šírke displeja zariadenia, na ktorom je e-shop prehliadaný. 

 

Obsah e-shopu a originálne texty

Nielen dizajn, ale aj obsah predáva. Myslite na to pri tvorbe e-shopu. V prvom rade by ste si mali stanoviť vzorovú persónu (kategóriu zákazníka), pre ktorú budete texty tvoriť. Definujte svoje cieľové publikum a pokúste sa mu prispôsobiť všetky popisy, nadpisy a ďalšie prvky. Pri rozhodovaní medzi viacerými možnosťami skúste použiť tiež A/B testovanie. Stavte na osobitý prístup a originalitu. Použite svoju kreativitu a pokúste sa vlastnými slovami zachytiť benefity vašich výrobkov či služieb. Nebuďte suchí, vágni a takisto nevykrádajte obsah iných e-shopov. Zákazníci ocenia skôr prvý postup. 

 

SEO optimalizácia e-shopu

Správne optimalizovaný e-shop vám zaručí popredné priečky vo výsledkoch vyhľadávania a tým pádom aj viac návštevníkov, ktorí sa premenia na zákazníkov. V prvom rade je potrebné spraviť si počas tvorby e-shopu analýzu kľúčových slov a následne si z nich vybrať tie s najväčším potenciálom, longtaily nevynímajúc. Zapracovať ich do textov, nadpisov, meta tagov, alt tagov, URL… V rámci SEO aktivít tiež pravidelne tvorte blog na aktuálne témy vo vašej oblasti. Nezabúdajte ani na chytľavé call-to-action s použitím kľúčových fráz, ktoré správne namotivujú zákazníkov k nákupu. 

 

Prehľadná navigácia e-shopu

Nakupovanie by malo byť jednoduché, aby zákazníkov neodrádzalo. Stavte na prehľadné menu, rázcestníky, bannery. Na dobrú prehľadnosť vplýva aj vizuálny dizajn. V prvom rade si zvoľte jednotné farby, ktoré budete používať na všetkých stránkach e-shopu. K lepšej a prehľadnejšej navigácii prispejú i kontrastné, dobre čitateľné farby. Takisto jednotlivé elementy stránky (nadpisy, popisky, obrázky) by mali mať medzi sebou dostatok priestoru. Na jednoduchšie a rýchlejšie vyhľadávanie tovaru myslí i platforma WordPress, pomocou nej viete vo vašom e-shope pridať ku každému produktu viacero kategórií, farieb, veľkostí. Umožňuje tiež zapracovať na stránku mnohé funkcie, ako napríklad rezerváciu tovaru, online chat, prepojenia na sociálne siete, Google mapy a kalkulácie ceny dopravy na základe geolokalizácie zákazníka.

 

Viaceré platobné brány a možnosti dopravy

Funkčná prevádzka e-shopu si vyžaduje zapojenie platobných brán a dopravnej logistiky. Rozmýšľate, ktoré platobné brány nastaviť na vašom e-shope? Najpopulárnejšími sú GoPay, ComGate, PayU, spájajúce v sebe viaceré platobné možnosti. Medzi tie najrýchlejšie sa zaraďuje napríklad Besteron. Ak tvoríte e-shop vo WordPresse, poteší vás, že táto platforma podporuje viac než 140 špecifických platobných brán. 

Čo sa týka možností dopravy, ideálnym riešením je priame napojenie e-shopu na dopravcu. Následne tak viete expedovať oveľa rýchlejšie a efektívnejšie. 

Pýtate sa, koľko stojí kvalitný e-shop? Vôbec to nemusí byť „majland”. U nás je možnosť individuálneho splátkového kalendára. Využite našu konzultáciu zdarma a zistite viac o tom, ako môžete mať čo nevidieť vlastný špičkový e-shop na mieru.

Predchádzajúci článok
WordPress pluginy: na čo slúžia a ako na ich inštaláciu?
Nasledujúci článok
Web, ktorý predáva: Na čo sa pri jeho tvorbe zamerať?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.