Web, ktorý predáva: Na čo sa pri jeho tvorbe zamerať?

Dobre vyzerajúci, prehľadný, reprezentatívny, user friendly s UI aj UX dizajnom. Samozrejme responzívny. Taký, čo vám prinesie množstvo nových zákazníkov a hlavne konverzií. Ako na tvorbu webu, respektíve e-shopu, ktorý predáva? Ktoré veci by ste mali mať nastavené a na čom si dať záležať?

UI a UX dizajn ako dôležité vodítko pre zákazníkov

Prvky na obrazovke počítača alebo mobilných zariadení a skutočnosť, ako sa zobrazujú používateľovi, rozhodujú, ako dlho u vás na webe pobudne. Nemali by zbytočne rozptyľovať, skôr by ste mali staviť na funkčnú jednoduchosť. Cieľom UI návrhu je vizuálne ho sprevádzať po webstránke tak, aby nemusel rozmýšľať nad ďalšími krokmi. UX dizajn sa zase zameriava na používateľský zážitok a hodnotnú interakciu. Kým v prvom prípade ide o funkčnosť, v druhom skôr o celkový dojem. UX dizajnéri rozhodujú o tom, ako sa používateľské rozhranie bude správať, UI dizajnéri zase o tom, ako bude vyzerať. V záujme špičkového webu, ktorý prinesie zisky, by mali obe strany úzko spolupracovať.

 

Dajte si záležať na textáciách

Na slovách záleží. Myslite na tom pri tvorbe webu. Samotné textácie home page, podstránok či produktových stránok si buď zákazníkov získajú alebo ich úplne odradia. Ak tam nenájdu, čo hľadajú, plus niečo navyše, nekúpia si u vás nič.

 

Ponúknite benefity

V čom ste iní ako konkurencia? Čo viete zákazníkom ponúknuť, aby im to v niečom uľahčilo život? Prečo by si mali vybrať práve vaše produkty či služby? Zvýraznite napríklad ekologické zloženie, spoluprácu so špičkovými odborníkmi alebo jednoduché používanie.

 

Zverejnite recenzie

Vďaka nim preukážete svoju dôveryhodnosť. Vyjadrenia spokojných klientov sú na to ako stvorené. Zverejnite na webovej stránke recenzie z Google či sociálnych sietí, prípadne pochvalné články v médiách. Ukážte svoje úspechy, ocenenia, case studies. 

 

Popracujte na rýchlosti webu

Ideálne, aby sa vaša webstránka načítala do 2, maximálne 3 sekúnd, inak sa stráca trpezlivosť a spolu s ňou i zákazníci a vytúžené konverzie. Skontrolovať si to jednoducho môžete cez nástroj PageSpeed Insights. Pýtate sa, čo všetko vám vie web spomaliť? Napríklad pridlhý kód, zlé formáty obrázkov, font písma. Dajte si pozor aj na výber správneho hostingu na serveri.

 

Spravte z webstránky e-shop jednoducho pomocou pluginu

Myslíte si, že je načase spraviť z vašej webstránky e-shop? Ako to spraviť bez toho, aby vám hlava „zhorela” z programátorských vecí? Jednoducho si stiahnite jeden bezplatný plugin. Medzi najčastejšie používané („poháňa” takmer 30 percent internetových obchodov na svete) patrí WooCommerce WordPress plugin, ktorý jednoducho pridáva do webstránky funkcionalitu e-shopu. Umožňuje pridať ku každému produktu viacero kategórií, farieb, nastaviť viac druhov zoradenia tovaru. A samozrejme, že je responzívny. 

Máte záujem o webstránku na mieru, alebo e-shop, ktorý bude spĺňať všetko vyššie zmienené a ešte niečo navyše? Neváhajte sa na nás obrátiť. Vyhovieme každému. Aj ohľadom budgetu. Nastavíme vám individuálny splátkový kalendár. Využite našu konzultáciu zdarma a poďte s nami do toho.

Predchádzajúci článok
Moderný e-shop: Ako by mal vyzerať a na čo myslieť pri jeho tvorbe?
Nasledujúci článok
5 základných vecí, ktoré by na vašej webstránke nemalo chýbať

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.