5 základných vecí, ktoré by na vašej webstránke nemalo chýbať

Či už vás čaká tvorba webstránok úplne „od piky”, alebo robíte prerábku niečoho staršieho, v prvom rade je potrebné si posvietiť na tie najzákladnejšie veci. O ktoré ide a prečo by nemali na vašich stránkach chýbať? Ktoré tvoria nezbytnú identitu firmy? Ktoré faktory vás zase posunú na poli SEO?

Základné údaje o spoločnosti a kontaktné údaje

Prvým, čo vám vyplynie z otázky „ako na web” je jednoznačne podstránka s info o vás a kontakt. Okrem stručného predstavenia vás, filozofie vašej značky / spoločnosti a ponuky by mal akýkoľvek firemný web či e-shop podľa Obchodného zákonníka a Zákona o elektronickom obchode uverejňovať nasledovné údaje:

  • obchodné meno,
  • sídlo alebo miesto podnikania,
  • právnu formu právnickej spoločnosti,
  • identifikačné číslo,
  • daňové identifikačné číslo (platiteľ DPH),
  • adresu elektronickej pošty a telefónne číslo,
  • označenie registra, ktorý podnikateľa zapísal a číslo zápisu,
  • názov a adresu orgánu dozoru alebo dohľadu (Slovenská obchodná inšpekcia).

V prípade existencie kamennej prevádzky tiež pridajte otváracie hodiny. Najčastejšie sa všetky tieto údaje uverejňujú v sekcii „O nás“ alebo „Kontakt“, prípadne v päte home page. Je tiež fajn mať svoj firemný profil aj v Google Moja Firma, vďaka ktorému vás záujemcovia o vaše produkty či služby ľahko nájdu aj prostredníctvom Máp Google.

 

Responzivny dizajn pre všetky typy zariadení

Dnes už je samozrejmosťou pre takmer každý web. Funguje to tak, že sa dizajn stránky prispôsobuje podľa rozlíšenia používaného zariadenia, resp. responzivita umožňuje dobré vykreslenie pri rôznych veľkostiach okien alebo obrazoviek. Má schopnosť aktivovať/deaktivovať niektoré grafické alebo textové prvky stránky. Vďaka tomu sa ku všetkému poľahky dostanete a nič neostane skryté alebo ťažko dostupné, nech už používate počítač, tablet alebo smartfón. Počítajte s týmto dizajnom najlepšie hneď od počiatku pri tvorbe webstránok.

 

Zapracované kľúčové slová (SEO optimalizácia webstránok)

Bez tejto povinnej jazdy ostanete pre vyhľadávač neviditeľní. Analýza kľúčových slov, následný výber  a zapracovanie niekoľkých top, na základe ktorých vás potenciálni zákazníci vyhľadávajú, by mala prebehnúť ešte predtým, ako sa pustíte do vášho online biznisu vo veľkom. Vďaka SEO optimalizácii webstránok vám zbytočne neujdú konverzie a zvýšite si organickú návštevnosť, keďže budete na základe kľúčových slov o krok bližšie k používateľom.

 

FAQ na zodpovedanie najčastejších otázok

Sekcia FAQ alebo Časté otázky by na vašom webe nemala chýbať, pretože v prvom rade zvyšuje dôveryhodnosť. Tvorí súčasť firemnej komunikácie, ktorá sa podieľa na celkovom dojme a vykreslení firemnej identity. Vďaka nej poskytujete relevantné odpovede na konkrétne otázky zákazníkov. Ďalej šetrí čas oboch strán, keďže potrebné informácie majú používatelia k dispozícii bez zdĺhavého googlenia, mailovania či telefonátov. No a takisto má pri kvalitnom spracovaní aj význam na poli SEO, keďže zodpovie časté vyhľadávacie dopyty.

 

Firemný blog pre posilnenie značky i SEO

Ocenia ho pravidelní i noví návštevníci vášho webu. Jeho pravidelná tvorba vás pasuje na odborníka v oblasti. Posilní tiež vašu firemnú identitu. Môžete ho využiť i ako prostriedok na zodpovedanie najčastejších otázok zákazníkov. No a v neposlednom rade je veľkou výhodou skutočnosť, že vás Google vďaka kvalitnému blogu posunie vo výsledkoch vyhľadávania vyššie, za predpokladu, že nepodceníte SEO zapracovania ako sú kľúčové slová, interné prelinkovania, meta tagy…

Pasujete sa s tvorbou webstránok? Zišli by sa vám okrem tých všeobecných aj konkrétnejšie rady od odborníkov? Obráťte sa na tých našich. Využite konzultáciu zdarma a zistite viac o tom, ako môžete mať čo nevidieť vlastný špičkový web na mieru. Navyše formou individuálneho splátkového kalendára.

Predchádzajúci článok
Web, ktorý predáva: Na čo sa pri jeho tvorbe zamerať?
Nasledujúci článok
Najpopulárnejšie CMS systémy: Aký si vybrať pre správu vášho obsahu?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.