landing page na roznych zariadeniach

Ako na vysoko konverznú landing page? Pomôže vám týchto 5 krokov

Radi by ste dosiahli, aby bola vaša stránka výkonná v dosahovaní konverzií? Čo je k tomu potreba? V prvom rade optimalizácia webstránok a zapracovať na UI i UX dizajne. Ďalej sa treba pohrať s vizuálnymi prvkami, call-to-action a v neposlednom rade testovať, čo (ne)funguje.

landing page na roznych zariadeniach

Zdroj foto: Pixabay.com

1. SEO optimalizácia webstránok je alfou a omegou

Staňte sa viditeľnejšími

Bez zapracovaného SEO na vašom webe budete v Google takmer neviditeľní. Používatelia, resp. budúci zákazníci sa k vám ani nedostanú. Čiže najprv je potrebné zvýšiť organickú návštevnosť, posunúť sa vo výsledkoch vyhľadávania vyššie a až potom sa zamerať na ďalšie detaily na stránke. 

Pusťte sa do analýzy kľúčových slov a vyplňte meta tagy

Prvým krokom optimalizácie webstránok je podniknutie analýzy kľúčových slov, následne výber prioritných na zapracovanie pre home page a dôležité podstránky. ďalej prichádza na rad vyplnenie všetkých dôležitých meta tagov (title, meta description). Potom sa pozrite aj na obrazový materiál a vyplňte pri ňom aspoň alt tag. Pokiaľ máte dôležité videá, okrem názvu a popisu vám pomôže aj prepis spolu s miniatúrnym obrázkom pre lepšie pochopenie obsahu. Ďalej popracujte na internom prelinkovaní, ktoré zlepší celkovú navigáciu pre používateľov i Google.

Dajte si záležať na headline a podtitulkoch

Nadpisy majú väčšiu váhu než zvyšný text v odseku. Buďte kreatívni, nápadití, originálni, no pritom k veci, nezabudnite na zapracovanie vhodného kľúčového slova a máte pri SEO optimalizácii webstránok zase o niekoľko bodov navyše. Okrem hlavného nadpisu popracujte takisto na rozčlenení textu pomocou podnadpisov, ktoré umožnia jeho šikovnejšie „preskenovanie” nielen Googlebotmi, ale i samotnými používateľmi.

Technické SEO je tiež dôležité

No a neobíďte ani technické SEO, v rámci ktorého si skontrolujte sitemap, indexáciu stránok v Google Search Console a prípadné zlé presmerovania / chyby prostredníctvom nástroja Screaming Frog.

2. Jednoduchý webdizajn pre ľahšiu orientáciu

Zobrazujte na stránke iba kľúčové relevantné informácie a zachovajte jasnú štruktúru. V opačnom prípade budú potenciálni zákazníci zmätení a radšej odídu ku konkurencii. Praktické rozhrania a užitočný prehľadný web sú úlohou UX dizajnu. Zahŕňa proces, napomáhajúci zvyšovať spokojnosť s produktom alebo službami. Dosahuje to prostredníctvom jednoduchej a šikovnej navigácie, pútavého a užitočného obsah, kvalitných obrázkov. Aby ste pre vašich budúcich zákazníkov vedeli pripraviť prostredie zodpovedajúce ich potrebám, je fajn si najprv spraviť prieskum a poznať ich.

3. Vizuálne prvky ako užitočná pomôcka

Pomocou vizuálnych prvkov, ako sú napríklad šípky, posúvače a rôzne animácie, môžete navigovať návštevníka priamo na tlačidlo akcie. Dajte si však pozor, aby to bolo jednoduché pre pochopenie. Je tiež dôležité, aby ste z home page odstránili všetky nepotrebné prvky, ktoré by návštevníkov len rozptyľovali. Zamerajte sa na jeden hlavný cieľ a výzvu na akciu.

Funkčný a zároveň estetický web je úlohou verného „parťáka” UXUI dizajnu. Dbá na grafické rozloženie. Zaoberá sa farebnou škálou, typografickými prvkami, vizuálom, rozložením prvkov / elementov a tým, ako interagujú medzi sebou navzájom a používateľom. 

4. CTA ako popohnanie k akcii

Na vyvolanie žiadúcej aktivity zo strany používateľa zapracujte CTA tlačidlá. Mali by byť zvýraznené, ale pritom ladiace s ostatným dizajnom na webe a obsahovať sloveso (objednajte, kúpte, rezervujte, kliknite, zistite…). Snažte sa, aby kľúčová správa spolu s výzvou na akciu boli dobre viditeľné. Ideálne, ak ich umiestnite do hornej časti stránky. Čo sa týka článkov, je dobré mať call-to-action i na konci, aby ste potenciálnym zákazníkom po prečítaní textu pripomenuli, prečo sem prišli.

5. A/B testing pre lepší prehľad

Pomocou A/B testovania dokážete vylepšiť zážitok z nakupovania / objednávania služieb pre zákazníkov. Táto metóda umožňuje otestovať a vyhodnotiť variáciu stránky alebo elementu. Ďalej tiež rozloženie obsahu, tipy nadpisov, či rôzne funkcie. To môže viesť k ovplyvneniu správania zákazníkov, a tým aj k zvýšeniu konverzií. 

Efektívne A/B testovanie zahŕňa opakované testovanie vylepšení, až kým nevytvoríte najlepšiu možnú verziu. Môže prebiehať dvoma spôsobmi:

  • Testovanie na strane klienta – prebieha zmenami priamo na stránke, kedy sa požívateľom zobrazuje jej upravená alebo pôvodná verzia.
  • Testovanie na strane servera – návštevníkom server zobrazuje rôzne varianty pomocou presmerovania, kedy sa používateľom zobrazí stránka A alebo stránka B.

Veľkou výhodou je, že A/B testovanie vás nemusí stáť žiadne financie, len čas a trpezlivosť.

Nedosahuje vaša stránka doposiaľ také výsledky, ako by ste si predstavovali? Pomôžeme vám na nej zapracovať tak, aby sa vám navýšili konverzie. Naši odborníci vyriešia SEO optimalizáciu webstránky, UI a UX dizajn, zistia, čo funguje a premenia vaše predstavy na funkčnú realitu. Nemusí vás viac trápiť anii finančná stránka. Nastavíme vám individuálny splátkový kalendár. Využite našu konzultáciu zdarma a zistite viac.

Predchádzajúci článok
5 znakov, že váš web je zastaralý: Tieto veci signalizujú, že je čas na prerábku
Nasledujúci článok
Čaká vás redizajn webu? Týchto 5 vecí by ste nemali zanedbať

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.