SEO optimalizácia – čo je to organická návštevnosť?

Možno ste sa už stretli s pojmom organická návštevnosť, viete však, čo sa pod ním skrýva? Často je používaný v súvislosti s ďalšími spojeniami, ako napríklad SEO optimalizácia web stránok, kľúčové slová a podobne. Uznávame, ide o, na prvé počutie, nič nehovoriace termíny. Avšak organická návštevnosť je jedným z najkvalitnejších zdrojov klientov pre váš biznis. Nezáleží pritom, či ste výrobná firma, predajca, alebo ponúkate služby. 

Ak máte organickú návštevnosť na úrovni, ste in.

Čo je to organická návštevnosť? 

Ide o výraz, ktorý sa používa na opis návštev webu pochádzajúcich z takzvaných organických výsledkov vyhľadávania a nie z platených reklám. Skrátene býva označovaný jednoducho organika.

Keď človek zadá dopyt do Googlu (takzvané kľúčové slovo), zobrazí sa mu celá sada výsledkov. Tá zahŕňa ako organické výsledky, tak aj reklamy. Druhá menovaná skupina je charakteristická hrubým označením Reklama (alebo v angličtine Ad). Všetko ostatné sú organické výsledky. O nich je tento text.

Hlavný rozdiel medzi organickou návštevnosťou a návštevnosťou z reklám je v tom, že organická návštevnosť je bezplatná, zatiaľ čo za reklamy platíte. Aby sme uviedli veci na pravú mieru, ani organická návštevnosť nie je úplne zadarmo. V drvivej väčšine prípadov jej predchádza takzvaná SEO optimalizácia a kvalitný obsahový marketing. Týmto témam sa ale venujeme v iných článkoch. Vráťme sa naspäť k organike. 

Zrejme už tušíte, že existujú dva spôsoby, ako získať návštevnosť cez Google. Prvým spôsobom je mať svoj web umiestnený na prvých priečkach to vo výsledkoch vyhľadávania. To dosiahnete pomocou SEO článkov, optimalizácie a obsahovým marketingom. Druhým spôsobom je použiť platformu Google Ads na zobrazovanie vašich reklám.

Prečo je organická návštevnosť dôležitá?

Organika je najdôležitejšou formou návštevnosti, ktorú môžete získať na svoj web. Je prínosnejšia ako platená návštevnosť, návštevnosť z Facebooku či z iných sociálnych sietí.

Dôvod je jednoduchý: organická návštevnosť je cielená. Skrýva sa za ňou úmysel potenciálneho zákazníka.

Používatelia, ktorí zadávajú dopyty do Googlu, majú spravidla špecifický zámer. Ak im viete poskytnúť riešenie alebo odpoveď na ich otázku, s veľkou pravdepodobnosťou získate nového zákazníka, odberateľa e-mailu alebo sledovateľa. Za predpokladu, že sa vaša stránka zobrazí na popredných miestach. 

Ľudia dôverujú webovým stránkam, ktoré sa organicky umiestňujú na prvých priečkach výsledkov viac ako tým, ktoré sú nižšie. 

Ako zvýšiť organickú návštevnosť?

1. SEO optimalizácia aj s ohľadom na čitateľa

V prvom rade musíte poznať svoju cieľovú skupinu. Tej je potrebné prispôsobiť témy SEO článkov a celú marketingovú komunikáciu. Tvorením kvalitného obsahu, ktorý rezonuje u vašich potenciálnych zákazníkov, prirodzene zlepšíte svoje SEO.

To znamená, že sa orientujete pomocou kľúčových slov, ktoré používajú vo vyhľadávacích dopytoch. Ale pozor, nezabúdajte na to, že obsah tvoríte v prvom rade pre človeka, až potom pre vyhľadávač. Ak teda iba napcháte kľúčové slová do textu a čakáte zázraky, budete sklamaní. Práve naopak. Google zvykne pofidérne praktiky penalizovať.

Stavte na kvalitný SEO copywriting. 

2. Tvorte SEO články na svoj blog

Blogovanie je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako zvýšiť organickú návštevnosť vašich stránok. Umožňuje vám ísť do hĺbky a tvoriť kvantum užitočného obsahu optimalizovaného pre vaše cieľové publikum. 

Má však aj svoje riziká. Zle napísaný, spamový alebo lacný obsah môže spôsobiť viac škody ako úžitku. SEO články napísané lajdácky, ledabolo, či bez ohľadu na nuansy sú zbytočné. 

3. Publikujte naozaj kvalitný obsah

Relevantný a kvalitný obsah. To je dôvod, prečo ľudia navštevujú webové stránky. Ak chcete na svoje webové stránky priviesť správny typ návštevnosti, musíte pravidelne tvoriť vysokokvalitný obsah. Obsahový marketing nie je len o výsledkoch vo vyhľadávaní. Ide aj o vytváranie informačne nabitého a zrelého obsahu, ktorý konvertuje.

Ako vyzerá kvalitný obsah? Držte sa týchto princípov:

  • ľahko čitateľný,
  • správne naformátovaný,
  • informatívny,
  • hodnotný,
  • odborne napísaný
  • autoritatívny a dôveryhodný.

Myslite na to, že denne je publikovaných na celom internete 6 miliónov blogových príspevkov. Preto musíte tvoriť kvalitný obsah, ktorý naozaj vynikne. Ak to dokážete, úspech a zvýšenie organickej návštevnosti na seba nenechajú dlho čakať.

Predchádzajúci článok
Potrebujem webstránku s responzívnym dizajnom?
Nasledujúci článok
Ako na tvorbu e-shopu cez WordPress? Základné pluginy, šablóny, top benefity

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.