Responzivny dizajn

Potrebujem webstránku s responzívnym dizajnom?

Webstránka s kvalitným dizajnom môže pre vašu firmu znamenať rozdiel medzi úspechom a neúspechom. Dokáže totiž výrazne zlepšiť užívateľskú skúsenosť (takzvanú user experience, UX), čo má za následok vyššiu návštevnosť webu a teda aj viac potenciálnych zákazníkov. Jedným zo spôsobov, ako dosiahnuť kvalitu, je používať takzvaný responzívny webový dizajn.  Ten v jednoduchosti zaistí, že váš web prispôsobí akémukoľvek typu zariadenia alebo obrazovky.

Čo to je responzívny dizajn?

Responzívny webový dizajn je vytvorený tak, že automaticky prispôsobuje svoju veľkosť, rozlíšenie, rozhranie a umiestnenie elementov na základe zariadenia, ktoré používa návštevník. Ináč povedané, web sa prispôsobí tomu, či si ho človek prezerá na počítači, smartfóne, laptope či tablete

Pri dnešnom prúde inovácií, predovšetkým v oblasti mobilných technológií, je pri navrhovaní webovej stránky potrebné myslieť na množstvo veľkostí displejov a rozlíšení. Aby ste ušetrili čas, peniaze a energiu, ktoré by ste normálne investovali do navrhovania samostatného rozhrania pre všetky rôzne zariadenia, je dobré staviť na responzívny dizajn. Ten za vás urobí všetku prácu automaticky a prispôsobí sa každému užívateľovi.

Poďme si o jeho výhodách povedať viac. 

Prečo potrebujem webstránku s responzívnym dizajnom?

1. Web je prístupný pre všetkých

Responzívny dizajn eliminuje všetky obmedzenia týkajúce sa zariadení a displejov, na ktorých je možné zobrazovať váš web. Poskytuje aj najlepšiu možnú užívateľskú skúsenosť. Ak je dizajn webu naozaj responzívny, ľudia dokážu rýchlo a spoľahlivo nájsť to, čo hľadajú, aj keď sú na smartfóne s malým displejom. Nemusia zbytočne približovať, zoomovať a behať prstom po displeji.

Rozhranie webu sa automaticky nastaví tak, aby vaši návštevníci mohli ľahko čítať obsah a užívať si celkový zážitok z webu. Ak napríklad človek nevlastní počítač alebo smartfón, ale iba inteligentné hodinky či laptop, nebráni mu to navštíviť váš web a prečítať si váš obsah. 

S responzívnym dizajnom sa nepripravujete o žiadnych zákazníkov. 

2. Získate viac návštevníkov

Ak sú vaše webové stránky prístupné, zvyšujete tým pravdepodobnosť, že aj celková návštevnosť bude vyššia. Platí to ale aj naopak. Čím menej zariadení dokáže kvalitne zobraziť váš web, tým menšie je vaše publikum, a tým nižšia je aj návštevnosť webu. 

Predstavte si, že vaši čitatelia čakajú na autobus len s telefónom po ruke. Natrafili na jeden z vašich blogových článkov. Našťastie je váš web plne responzívny a optimalizovaný, takže si môže váš obsah prečítať naozaj aj človek na zastávke autobusu. Ak by vaša stránka nemala responzívny dizajn, pravdepodobne by človek v danej chvíli z vášho webu odišiel.

3. Responzívny dizajn obľubuje aj Google 

SEO, alebo optimalizácia pre vyhľadávače, je súbor opatrení a techník, ktorý sa používa na zlepšenie pozícií webu vo výsledkoch vyhľadávania v Googli. Čím vyššie sa váš web zobrazuje, tým je väčšia  aj šanca, že potenciálni zákazníci si ho všimnú a navštívia ho.  

Google vo všeobecnosti uprednostňuje webové stránky, ktoré sú vhodné aj pre rozličné typy mobilných zariadení. Aj tým môže responzívny dizajn výrazne prispieť k vášmu celkovému umiestneniu.

4. Údržba a úpravy sú lacnejšie a praktickejšie

Alternatívou k responzívnemu dizajnu je pripraviť viacero verzií webu, z ktorých každá bude optimalizovaná pre rôzne zariadenie. Asi už tušíte, že ide o pomerne nepraktické riešenie. Ktoré sa navyše môže riadne predražiť, ak na webe potrebujete vykonať úpravy.

Ak máte responzívny dizajn, nie je to problém. Urobíte zmenu na jednom mieste a prenesie sa na všetky zobrazenia. Ale pri duálnej verzii (a verziách s viacerými variantmi zobrazenia) musíte tieto zmeny vykonávať zvlášť na každej. To je nepraktické, drahé a časovo náročné.

Tvorba webov vo WordPresse v našej réžii je vždy zárukou responzívneho dizajnu. Garantujeme vám vytvorenie modernej webstránky, ktorá bude perfektne optimalizovaná pre všetky zariadenia

Predchádzajúci článok
Je WordPress CMS bezpečný? Ako sa nestať obeťou hackerského útoku?
Nasledujúci článok
SEO optimalizácia – čo je to organická návštevnosť?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.