Ako na správnu štruktúru webu: myslite na UX aj SEO

S pribúdajúcimi produktovými podstránkami a blogovými článkami hrozí, že na webe vznikne chaos. Práve logická a vopred daná štruktúra vás môže zachrániť. Mala by byť vytvorená tak, aby používatelia aj vyhľadávače našli potrebné na webe čo najjednoduchšie a najrýchlejšie. No a v neposlednom rade by mali byť na vašich podstránkach zapracované kľúčové slová a prítomný interný linkbuilding.

Zdroj foto: Pixabay.com

Prečo na štruktúre webu záleží?

Používatelia môžu vašu webstránku alebo e-shop opúšťať práve pre jej zlú štruktúru a celkový používateľský zážitok (UX). Prehľadné menu, logické rozmiestnenie, ľahká orientácia, užitočný obsah a v dnešnej dobe už „must have” v podobe responzivity vám prinesú istotu konverzií, resp. istotu, že sa návštevník stránky premení na zákazníka.  

Ak sa pýtate, ako funguje SEO, odpoveď hľadajte už na samotnom začiatku. Pri tvorbe webstránky. Správna štruktúra a usporiadanie údajov zabezpečí lepšiu indexáciu, neskôr tiež stúpajúce pozície pre dané podstránky na základe kľúčových slov.

Ako vytvoriť prehľadnú štruktúru webu?

Kľúčové slová 

Pri tvorbe webu sa najskôr inšpirujte konkurenciou. No nezabúdajte, že vstupné stránky by mali byť v súlade s vyhľadávanými dopytmi. Odrážajte sa preto od analýzy kľúčových slov. Tie následne rozdeľte do skupín, aby ste potom mali ľahšiu prácu pri ich zapracovávaní na jednotlivé podstránky, či do kategórií produktov. Pomôže vám to aj pri samotnej hierarchizácii webu a tvorbe nových podsekcií. Posledným krokom by malo byť vzájomné prepojenie podstránok prostredníctvom interného prelinkovania. Tieto odkazy uľahčujú orientáciu používateľom i robotom a prenášajú tzv. „link juice” z jednej časti webu na druhú. 

Menu 

Základom celej navigácie je hlavné menu, ktoré návštevníci môžu nájsť najčastejšie v hlavičke a jeho časťami bývajú podstránky ako „úvod”, „služby”, „produkty”, „blog”, „referencie”, „kontakt”…  

Na weboch býva aj doplnkové menu, v pätičke. Tu je priestor pre všeobecné obchodné podmienky, FAQ, sekcie ako „o nás” „partneri” či „doprava”.

Ďalšie dôležité faktory 

Logo vašej spoločnosti umiestnite do ľavého horného rohu a zabezpečte, aby sa po kliknutí naň vždy zobrazila domovská stránka.

Keď budete mať hotovú základnú štruktúru webstránky, navrhnuté jednotlivé podstránky / kategórie na základe analýzy kľúčových slov, hor sa na tvorbu obsahu.

4 hlavné typy štruktúry webových stránok

V súčasnosti sa používajú najmä nasledovné:

  1. Hierarchická / stromová štruktúra ide o najpopulárnejšiu štruktúru webových stránok. Prechádza z väčších, všeobecnejších podstránok / kategórií na tie menšie. Hodí sa najmä pre veľké e-shopy. Príkladom môže byť elektronický obchod s kategóriami produktov (tričká), prelínajúci sa do menších kategórií (tričká s krátkym rukávom, tielka, topy), ktoré sa vlievajú do jednotlivých produktových stránok. 
  2. Sekvenčná / lineárna štruktúra sleduje jednoduchú cestu medzi stránkami. Vyskytuje sa pri jednoduchých weboch alebo pri vytváraní kampane s viacerými vstupnými stránkami. Hodí sa pre malé firmy a startupy s niekoľkými základnými podstránkami.
  3. Databáza – ide o jeden z najkomplexnejších typov štruktúry webových stránok, využívajúci prístup zdola nahor. Tento prístup si vyžaduje osobitnú pozornosť k označovaniu a metaúdajom, aby sa vytvorila prehľadávateľná prístupná databáza. Veľkou výhodou tejto štruktúry je, že ju možno prispôsobiť vašim potrebám. Ako bude váš web rásť, predchádzajúce databázové súbory sa stanú súčasťou ich vlastného súboru údajov v rámci novej, väčšej štruktúry.
  4. Matica – starší typ štruktúry, zložitý, netradičný, najlepšie sa v ňom orientuje pomocou vyhľadávania a interných odkazov. Príkladom matice je taká Wikipedia. Umožňuje vám prezentovať veľké množstvo údajov a informácií vo formáte podobnom cloudu. Nemusíte sa toľko starať o  navigáciu, keďže väčšina návštevnosti pochádza z organiky. Táto štruktúra prichádza do úvahy, pokiaľ má webová lokalita úzke zameranie. 

Správna štruktúra webu môže byť celá veda. URL, sitemap, kľúčové slová, interný linkbuilding, SEO, menu, obsah… Zišla by sa vám s tým pomoc? Obráťte sa na našich špecialistov. Finančná stránka vás trápiť nemusí. Ponúkame možnosť individuálneho splátkového kalendára. Využite našu konzultáciu zdarma a zistite viac.

Predchádzajúci článok
SEO optimalizácia obrázkov na webstránke: prečo sa oplatí zamerať sa aj na ňu?
Nasledujúci článok
UI a UX dizajn: aká je ich úloha na vašom webe a v čom sa odlišujú?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.