Sústredili ste sa doposiaľ pri SEO optimalizácii vždy len na text? Chyba. Nielen SEO články, ale aj obrázky vám vo vyhľadávaní Google môžu byť veľmi nápomocné pri dosahovaní popredných pozícii. Podiel takéhoto vyhľadávania je totižto relatívne veľký. Pozrite sa, ako využijete ich potenciál v SEO naplno.
Zdroj foto: Pixabay.com
6 pravidiel, ako na SEO optimalizáciu obrázkov na vašej webstránke
- Začnite vyplnením alt popiskov obrázkov – je možné, že váš web ich obsahuje stovky, zamerajte sa preto na tie pre vás najdôležitejšie produktové, prípadne brandové, popisné. Alt popisok má pri SEO optimalizácii veľmi dôležitú úlohu. Tento text okrem toho, že slúži pre nevidiacich, ktorým obsah predčíta čítačka obrazovky, zariadi priradenie obrázka k danému kľúčovému slovu vyhľadávačom. Vyplnený alt text img v html si viete skontrolovať po kliknutí pravým tlačidlom na stránku / obrázok preskúmaním zdrojového kódu.
- Tvorte alt text, ktorý bude unikátny pre každý obrázok a obsahovať konkrétne kľúčové slovo. Žiadne všeobecné opakujúce sa frázy.
- Berte do úvahy obrázok v súvislosti s textom – umiestnite vybrané kľúčové slovo nielen v alt popisku obrázka, ale rovnako tak v titulku či nadpise stránky. Určite prínosnejšie, ako by sa mal takýto obrázok nachádzať niekde na všeobecnej stránke.
- Zamerajte sa tiež na názov súboru obrázka. Vyhľadávače aj tento dokážu prečítať a dáva im nápovedu, čoho sa týka. Preto je dobré obrázky či fotografie vždy pred nahraním vhodne pomenovať. Pokojne aj rovnako ako alt text.
- Snažte sa o nie príliš veľké obrázky. Pretože potom sa vám spomaľuje web a to vám nepridáva body ani na strane používateľa ani na strane Googlebota. Následkom toho strácate konverzie. V rámci SEO optimalizácie webstránok sa s nimi pohrajte tak, aby si zachovali kvalitu a zároveň nezaberali priveľa miesta na serveri. Veľkosť obrázkov si viete zistiť prostredníctvom tohto nástroja a následne sa podujať na optimalizáciu prostredníctvom ďalšieho pomocníka. A pýtate sa, aký formát obrázka je najvhodnejší? Je ním PNG, ponúkajúci vynikajúci pomer kvality a veľkosti.
- V prípade veľkých webov a e-shopov, postavených na obrazovom materiáli, zvážte aj rozšírenie vašej XML sitemapy o obrázky.
Kedy sa alt texty neoplatí vypĺňať?
Námahu si ušetrite pri dekoračných obrázkov a tých určených na pozadie. Tieto typy alt texty jednoznačne nepotrebujú. Do HTML img kódu nepatria a ich miesto je skôr v CSS štýloch.
Rozdiel medzi alt a title textom obrázka
Pýtate sa, či je druhý pre SEO rovnako dôležitý ako prvý? Odpoveď znie: Nie. Titulok obrázku má úplne inú úlohu ako alt text. Zobrazí sa pri prejdení myši po obrázku a pre vyhľadávače nie je až taký dôležitý, slúži viac pre používateľov.
Ako zístíte návštevnosť vášho webu z obrázkov?
Na záver vás bude určite zaujímať, ako si zistíte túto informáciu. Veľmi jednoducho. Použitím buď nástroja Google Analytics, kde v sekcii Akvizícia kliknete na Kanály a nájdete si Refferal, vedúci z domény images.google.sk/cz/com. Presnejšie dáta však získate cez Google Search Console, kde zistíte nielen počet klikov, ale i zobrazení. Postup je nasledovný: Search Traffic -> Search Analytics -> Search Type zmeňte na Image.
Nie ste si istí, či sa púšťate do SEO optimalizácie nielen obrázkov správne? Plus potrebujete ešte viacero vecí na vašom webe vyladiť? Nechajte si poradiť od našich odborníkov. Využite konzultáciu zdarma a zistite viac o tom, ako môžete mať špičkový web bez obáv, koľko vás to bude stáť. Ponúkame totižto možnosť individuálneho splátkového kalendára.