3 základné chyby vlastníkov webov, ktorými sa pripravujú o zisk

Mať vlastný web je pre podnikateľa v dnešnej dobe už nevyhnutnosťou. Avšak iba doména s názvom firmy a zopár podstránok – to nestačí. Mnoho vlastníkov webov sa uspokojí s, nazvime to, hrubým základom. Naučia sa možno ešte ako vytvoriť blog, ale neriešia napríklad SEO optimalizáciu, UI/UX dizajn. To je škoda, pretože sa tým pripravujú o potenciálnych zákazníkov a zisk.

 

1. Podceňujú SEO – optimalizáciu pre vyhľadávače

SEO je v online marketingu mimoriadne skloňovaná skratka. Veľmi zjednodušene ide o súbor praktík a nástrojov, využitím ktorých dokážeme zlepšiť pozíciu webu vo vyhľadávači, teda vo výsledkoch v Googli. Ináč povedané – predávate kožené opasky? Tak ak potenciálny zákazník do Googlu napíše „kožené opasky“, tak vy chcete byť na prvom mieste vo výsledkoch. A práve SEO je tá cesta, ktorá vám pomôže sa tam dostať.

Ako sme už uviedli, ide o celý súbor nástrojov. Patria tu SEO články (resp. SEO copywriting), tzv. onpage SEO, offpage SEO, linkbuilding a kvantum ďalších opatrení a zlepšení. Ostaňte bez obáv, nemusíte všetkému rozumieť. Ako podnikateľ s vlastným webom si však význam SEO musíte uvedomiť.

Môžete mať aj ten najkvalitnejší produkt, ale ak vás v Googli nikto nenájde, nič vám to nepomôže. Iba málokto kliká na štvrtý, piaty odkaz vo výsledkoch vyhľadávania. Na druhú stranu sa nedostane takmer nikto. Základom je mať na webe aspoň kvalitné SEO články na relevantné kľúčové slová – bez toho sa vám stránku ani neoplatí propagovať.

 

2. Neponúkajú obsah, ktorý ľudí zaujíma

Nestačí mať na webe iba spomínané SEO články (blogy), musia byť na témy, ktoré zaujímajú vašu cieľovú skupinu. Kvalitný obsah, ktorý si nikto neprečíta, je zbytočný. SEO články a blogy, e-booky, videá, bannery, podcasty a tak ďalej. Všetky tieto výstupy môžeme zgrupnúť pod označenie content (teda obsahový) marketing.

Aj on je jedným z pilierov, na ktorých stojí úspešný web. Mnoho ľudí sa stane zákazníkmi spoločnosti či e-shopu práve vďaka zaujímavému obsahu, ktorý zodpovedá ich potrebám. Ak na webe (alebo na sociálnej sieti) nájdu niečo, čo ich upúta a predstavuje pre nich pridanú hodnotu, zvyšuje sa tým pravdepodobnosť, že si niečo aj kúpia. 

Elementárnym príkladom obsahu je blog. Nielenže je jedným z kľúčových aspektov tzv. onpage SEO, ale je jednoduchý na udržiavanie a tvorbu. Nemusíte hneď začať vo veľkom a ponúkať kvantum rôznych foriem obsahu. Postupnými krokmi sa od blogu dostanete k sofistikovanejšiemu content marketingu, ktorý vám pomôže osloviť ešte viac zákazníkov.

 

3. Nedbajú na UI/UX dizajn 

UI/UX dizajn je ďalší dôležitý pilier webdizajnu. Za týmito skratkami sa skrývajú spojenia User Interface a User eXperience. Veľmi zjednodušene ide o takzvaný užívateľský zážitok, ktorý má zákazník pri návšteve vášho webu. Vašim cieľom je, aby bol čo najplynulejsi a najlepší.

Čo to znamená v praxi? Chcete, aby návštevník webu bez problémov a čo najrýchlejšie našiel to, čo hľadá (alebo to, čo chcete VY aby našiel). A zároveň, aby všetky úkony, ktoré vykoná, mali zmysel a boli plynulé. 

Pod hlavičku UI/UX dizajnu spadá veľké množstvo väčších aj menších nástrojov, vylepšení, úprav a prvkov. Patria tu napríklad navigácia na webe, rýchlosť jeho načítania, umiestnenie informácií, interaktivita stránky, proces kúpy (pri e-shopoch), ale aj dizajnové aspekty, napríklad farby, tvary, umiestnenie elementov a podobne.

Ak patríte medzi čerstvých vlastníkov webu, alebo zvažujete, že si jeden založíte, môže sa vám prečítané zdať demotivujúce. Áno, ak má byť stránka úspešná, musí byť premyslená a efektívna. Nemusíte sa však báť, na všetky tieto aspekty fungujúceho webu nie ste sám/sama. My vám radi pomôžeme zlepšiť a zefektívniť vašu online prítomnosť. Kontaktujte nás ešte dnes.

Predchádzajúci článok
5 výhod vlastného webu na splátky
Nasledujúci článok
Responzívna webstránka na mieru: Prečo sa oplatí do toho pustiť?

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.