Prerabat stary web alebo urobit novy

Prerobenie starého webu: Kedy tak urobiť a aké kroky podniknúť?

Zastaralý webdizajn, chýbajúce kľúčové slová v texte, či zle hodnotená užívateľská skúsenosť? Toto sú viac ako pádne dôvody na prerobenie starého webu. Pozrite sa, čo ďalšie môžete prejdením na nový web získať.

Kedy je potrebná prerábka webu?

    • Cez mobilné zariadenia sa načítava dlhšie ako 8 sekúnd.
    • Máte problémy s indexáciou v Google.
    • Web obsahuje zastaralé technológie.
    • starý webdizajn, nespĺňa UI (užívateľské rozhranie) a UX (užívateľská skúsenosť) parametre, zákazníci sa následne nevedia zorientovať.
    • Chýba responzívny dizajn a na starom webe sa nedá nastaviť.
    • Aktualizovať obsah webstránky je príliš komplikované.
    • Administrácia a akákoľvek zmena štruktúry webovej stránky sú obtiažne.
  • Klesá výkonnosť.

 

Čo získate novým webom?

Bez responzívneho dizajnu to v dnešnom svete plnom smartfónov a tabletov už nejde. Vďaka nemu sa stránka prispôsobí veľkosti obrazovky počítačov aj mobilných zariadení. A na vašom starom webe to pravdepodobne nešlo…

Pribudnú vám nové funkcie, ktoré ocenia vaši zákazníci. Užitočné sú tiež prepojenia na sociálne siete ako sú Facebook či Instagram prostredníctvom tlačidiel.

Zjednodušením administrácie výrazne ušetríte váš čas pri akýchkoľvek úpravách. 

Kvalitný redizajn zabezpečí, že vaša stránka nestratí svoju pozíciu v SERP-e, ale naopak, ľahšie sa posunie smerom nahor, keďže je optimalizovaná podľa aktuálnych algoritmov vyhľadávačov.

Postup pri redizajne webu 

  • Rešpektujte staré dáta, z nich by sa mal odvíjať nový grafický návrh webu.
  • Pripravte si analýzu kľúčových slov.
  • Stanovte si ciele komunikácie.
  • Do webdizajnu zakomponujte firemné farby.
  • Vytvorte si také administrátorské rozhranie, ktoré bude intuitívne a jednoduché. Zvládnete sa v ňom pohybovať aj bez znalostí programovania.
  • Zamerajte sa na rýchlosť stránky a v rámci toho optimalizujte veľkosť scriptov a obrázkov.

 

Celkovo sa vám pri redizajne webu môžu vyskytnúť tri rôzne prípady:

  1. Mení sa dizajn, ale štruktúra webu aj obsah zostávajú – URL jednotlivých podstránok aj obsah so zapracovanými kľúčovými slovami v texte zostávajú zachované. O pozície sa teda netreba nejako zvlášť obávať. Pre istotu však upozornite Google bota na redizajn webu cez Google Search Console. Zadajte URL adresu do vyhľadávacieho poľa a kliknite na tlačidlo „Request indexing“.
  2. Menia sa URL adresy na webe – stará podstránka zanikne a nahradí ju nová, pričom vznikajú dve riziká. Prichádzate o spätné odkazy z externých webov, ktoré sú dôležitým hodnotiacim SEO faktorom a takisto aj kanálom, cez ktorý prichádzali noví zákazníci. Ďalej je tu skutočnosť, že kvôli novým URL adresám musíte prečkať určitú dobu, kedy sa budú nanovo prechádzať a indexovať Googlom. Počas nej máte vo vyhľadávači znížené pozície. Vhodným riešením pre urýchlenie situácie je presmerovanie prostredníctvom stavového kódu 301. Nezabudnite tiež na nové vygenerovanie sitemap.xml a upozorniť na zmenu bota cez Google Search Console.
  3. Mení sa doména – prechádzate na novú značku i názov, registrujete novú doménu? Čo však so všetkými starými údajmi a hlavne stovkami spätných odkazov? Riešením je presmerovanie cez DNS záznamy na novú doménu. Túto službu štandardne ponúkajú poskytovatelia hostingu za jednorazový poplatok. Trvá to zvyčajne do 24 hodín. Pre urýchlenie indexácie novej domény prepojte nový web s Google Search Console.

Aj vás čaká prerábka starého webu a potrebujete pomoc odborníkov, nielen programov? Obráťte sa na nás. Pomôžeme vám vytvoriť moderný, responzívny, reprezentačný web alebo e-shop. Je pre vás táto aktivita finančne náročná? Nebojte sa, u nás máte možnosť využiť individuálny splátkový kalendár. Skúste našu konzultáciu zdarma a zistite si všetko, čo vás zaujíma.

Predchádzajúci článok
Ako na špičkový moderný dizajn webstránok? Must have verzus trendy
Nasledujúci článok
4 znaky kvalitnej webstránky na mieru

Naposledy pridané články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.